Ako si posilniť imunitu? - iWatt blog

Autor: Tipy a triky

Ako si posilniť imunitu?

Jeseň a zima so sebou aj za bežných, nepandemických okolností, prinášajú zdravotné riziká. Na každom rohu na nás striehnu chrípka, nádcha a rôzne zápaly. To, či vo svojom útoku na naše telo uspejú, závisí aj od toho, akú máme silnú imunitu. Tú je najlepšie budovať si priebežne počas celého roka, no začať pracovať na kvalitnej obranyschopnosti nášho organizmu nie je nikdy neskoro.

Vyvážená strava a vitamíny

60 % všetkých našich imunitných buniek sa nachádza v tráviacom trakte. Preto nie je na škodu ustrážiť si, čo konzumujeme a najmä koľko vitamínov naša strava obsahuje. Imunitu podporujú najmä vitamíny C, A a D, a minerály železo, zinok a selén. Samozrejme, dostupnosť kvalitných potravín, ktoré tieto živiny obsahujú, nie je v jesennom a zimnom období natoľko rozšírená ako v lete, a práve preto existujú lekárenské prípravky, ktoré chýbajúce živiny v našej strave nahradia.

Dostatok spánku

8 hodín spánku sa síce v dnešnej dobe považuje za prežitok, no priznajme si – komu nepadne dobre kvalitne si oddýchnuť a potom správne fungovať po celý deň? Zdravý dospelý človek by mal spať minimálne 8 hodín denne. Spánok nám nielen že pomáha spracovať všetky podnety, s ktorými sme prišli počas uplynulého dňa do styku, ale podporuje aj regeneráciu buniek a posilňuje našu imunitu.

Zníženie stresu

Ani dlhodobé vystavenie podnetom, ktoré v nás vyvolávajú smútok, úzkosť alebo napätie, našej obranyschopnosti nepomáha. V období stresu totiž náš mozog vylučuje hormón kortizol, ktorý blokuje aktivity takzvaných T-buniek a bielych krviniek, ktorú sú základom našej imunity. Takže ak na sebe badáte príznaky depresie, smútku alebo dlhodobého napätia, je na čase konať. Imunitu máme len jednu, tak prečo si ju ničiť?

Dostatok pohybu

Okrem posilnenia imunity je pohyb aj skvelým spôsobom, ako začať riešiť problém so stresom a ako si dopriať kvalitný spánok. Aby sme však neodbočili od témy, aj ten najjednoduchší druh pohybu – od vysávania, cez vynášanie smetí a nákupu až po prechádzku – je pre našu obranyschopnosť kľúčový. Vo všeobecnosti stačí pätnásť až šesťdesiat minútové cvičenie 3 až 4-krát týždenne, aby sme svoju imunitu nakopli. Našťastie, v dnešnej dobe už nemusíte chodiť do posilky, aby ste túto požiadavku naplnili. Existuje množstvo aplikácií určených na posilňovanie svalov či na chudnutie, ktoré dokážu cviky prispôsobiť vašej výške a váhe. Tie sa dajú veľmi jednoducho prepojiť s appkami ako Google Fit, Samsung Health, Health Kit či inými, ktoré vás za vašu námahu a výsledky pochvália a zaznamenajú vaše pokroky.

Beautiful young woman with playful young dog having fun outdoors, full length photo. lifestyle, pastime, leisure

Pohybom môžete aj pomôcť

Zdá sa, že to lepšie ani nemôže byť – no opak je pravdou. Čo ak by ste svojím pohybom mohli pomôcť jednotlivcom alebo tímom, ktorí sa športu venujú dlhodobo? Práve na tomto princípe je postavená appka iWatt, ktorá vás za každú vašu aktivitu (od nákupu až po brušáky, drepy či kľuky) odmení energiou. Postup je jednoduchý – iba si ju zosynchronizujete s vašou appkou na športovanie a získavate iWatty, ktoré potom darujete niektorému zo športových klubov. Po skončení každého kola aktuálnej ligy získavajú najúspešnejšie tímy podporu, ktorá značne pomôže ich prežitiu. Navyše, vaše iWatty si môžete vymeniť aj za odmeny v EnergyShope. Tak už nevysedávajte a pustite sa do posilňovania imunity, ktorým pomôžete sebe aj iným.

(Visited 11 times, 1 visits today)